Ik werk al geruime tijd met Bricklink studio, een geweldig programma. Hoewel ik al veel weet over dit programma, heb ik nog geen idee hoe ik met minifigs te werk moet gaan. Welke onderdelen te gebruiken, hoe ze te poseren en groeperen, is mij nog een raadsel. Is er een AFOL die mij kan helpen, of wellicht hetzelfde probleem ervaart?
Hallo Sybrin,
Ik kan je wel een eindje op weg helpen:
Om de minifigures in Studio te laten poseren, zul je de armen en benen als losse onderdelen moeten toevoegen aan je minifig.
Je kan zoeken op "torso" voor de romp, "left arm" en "right arm" voor de armen, "hips" voor heupen en "left leg" en "right leg" voor de benen. Je kan ook in de minifigure categorie zoeken naar het juiste stukje. Met de roteerknop kun je de ledematen vervolgens draaien in de goede stand.
Zorg ervoor dat je altijd de textuurknop rechts bovenaan de parts list aan hebt staan, dan pas zie je alle hoofdjes en torso's met prints.
Hou onze website goed in de gaten, want er staan een heleboel nieuwe artikelen op de planning, onder andere ook over het gebruik van Studio. Hopelijk heb ik je alvast wat op weg kunnen helpen.
Florien
Ik heb ook een vraag met betrekking tot de legopoppetjes. Als je bezig bent met een ontwerp en je wilt unieke legopoppetjes ontwerpen, net zoals je ziet bij de LEGO ideas, wil ik heel graag te weten te komen hoe je dat kan ontwerpen? Dus als voorbeeld: Dagobert Duck Of Suske en Wiske. Hoe kan ik die ontwerpen als legopoppetje?