Hoi !
Ik ben een trein aan het maken in Studio. Nu voeg ik sporen toe om een mooie render te maken maar de wielen correct op het spoor plaatsen (of het spoor goed onder de trein) is nogal lastig.
Heeft iemand een tip om de wielen van een trein mooi op een treinspoor te plaatsen ??
Hoe doen jullie dit ?!?
Dat is een lastige. Sommige parts in Stud.io hebben geen connectiepunten ingesteld. Dit lijkt mij ook het geval bij in elk geval de meeste rails en treinwielen.
De enige manier om de trein dan recht op het spoor te krijgen is het manueel te corrigeren. Dan zet je eerst collision uit, en ga je met behulp van de pijltjes de trein op het oog zelf recht op de rails plaatsen. Je kan verschuiven over x, y en z as op die manier. Pak je nauwkeurigheid heel fijn, dan krijg je het meest precieze resultaat (dus niet 1 brick of een halve brick maar dat icoontje met al die puntjes in een vierkant bij elkaar). Als je de hele trein in 1 x wilt verschuiven, zou ik die eerst apart groeperen tot 1 object.
Daarna zet je collision weer aan en kijk je of de trein nergens overlapt met de rails. Beetje manueel bijstellen eventueel.
Dat is de enige manier die ik ken als er geen connectiepunten zijn.
Bedankt voor de uitleg Florien! 👍
Ik ga het vanavond eens proberen.