Tot mijn 25ste heb ik altijd kermisattracties van Lego gebouwd en toen ben ik daarmee gestopt en met Faller H0 kermismodelbouw aan de gang gegaan. Maar de legokriebel is nooit weggeweest. Een paar jaar heb ik weer wat geprobeerd met een attractie bouwen voor mijn kinderen maar het kwam niet echt van de grond. Wat later ontdekte ik LDD en ben ik aan het schetsen gegaan om eens op een andere manier een attractie te maken. Dat lukte na wat pogingen en nu ik met Studio werk is het helemaal gaaf om te ontwerpen, en dan natuurlijk stenen bestellen en bouwen. Het rad waar ik aan bezig was had ik ook ingestuurd voor de kermis-wedstrijd. Nu heb ik de laatste stenen gekocht en alles af kunnen bouwen. Dan is dit de juiste plek om het te kunnen showen. Het idee om een rad te bouwen waarbij een pauw in het hart staat speelt al heel lang in mijn hoofd en nu heb ik het kunnen realiseren. Het rad is 142.5 cm hoog, weegt een kilo of 13 en bevat meer dan 17.000 stenen. Het was een hele puzzel om de juiste verhoudingen te vinden maar het is me naar tevredenheid gelukt. Hier dus mijn foto van de "Maharadja".
Wat een waanzinnige build! Je kunt zien dat het gemaakt is door iemand met verstand van Lego en van kermisattracties. De lampjes op de spaken zijn een echte blikvanger en geven meteen een kermissfeer!
Ziet er heel goed uit. Moet heel wat werk zijn geweest.