Hallo allemaal,
Zo'n beetje mijn eerste post hier. Ben beetje huiverig altijd met posten, maar kom nu al 4 maanden dagelijks op de site en lees veel.
Vrouw van 43 inmiddels, al aantal jaren lego fan, maar bouwde tot nu toe alleen sets en maar paar keer per jaar. Echter nu toch de smaak te pakken van een MOC doordat de kerstsets toch echt teveel werden om zomaar "naast elkaar" te showen. Ik ben dus in September begonnen met een winterdorp. Moest alles van het begin leren, wist niet wat een MILS bord was, heb dus weer van alles moeten afbouwen en opnieuw bouwen. Moest andere sets slopen, ontdekken wat bricklink is en ook bij de pick a brick wall langs. Daarnaast tunnels voor de kersttrein 4 keer op en afgebouwd, omdat afmeting niet klopten of zaken niet stabiel waren. Inmiddels is de set wel bijna af, of in ieder geval de voorkant.
Nu heb ik toch wel een paar vragen, waar jullie mij misschien bij kunnen helpen:
> moet je een treintrack altijd ballasten? Ik vind het moeilijk om EN te ballasten EN milsplaten te gebruiken. Vaak pas ik weer wat aan en dan is een plaat loshalen makkelijker als de train rails los liggen
> hoe gaat iedereen om met 'no studs on top', is dat een persoonlijke keuze voor iedereen? of wordt dat toch gezien als het mooiste?
> Ik kom alleen op dit forum, want zit zelf niet op facebook. Zijn er plekken waar je terecht kunt voor meer lego AFOL gesprekken en ook om van mensen te leren los van FB?
Groetjes
Velv
PS: Toegevoegd foto van huidige stand van zaken winterdorp 2022
Beetje laat misschien maar wat een mooie winter village.