Zo nu en dan komt LEGO met een apart setje die je in huis of op kantoor kunt gebruiken. Zo zien we bijvoorbeeld peper en zout stelletjes voorbij komen en koffiemokken. Vandaag bekijken we een ander setje namelijk het LEGO 40154 Pennenbakje. Is dit een setje die je als verzamelaar moet hebben of hebben ze hier de plank volledig misgeslagen? Laten we het snel uitzoeken!

Voor de prijs van €12,99 kun je dit setje bemachtigen in de S@H. De set bevat 174 onderdelen en is voorzien van 2 minifiguren. Op de voorkant van de doos zien we het setje afgebeeld met de standaard vormgegeven achtergrond. Wat mij betreft mogen de vormgevers bij LEGO deze stijl eens opfrissen omdat het er saai en lelijk uitziet. Op de achterkant van de doos zien we dat we het dakje kunnen verwijderen. Hier kun je kleine spulletjes in bewaren als een puntenslijper of gum is denk ik het idee. De scene op de voorkant ziet er nog enigszins grappig uit maar erg spannend is het tot nu toe allemaal niet.

LEGO 40154 Pennenbakje\
LEGO 40154 Pennenbakje\

Laten we de inhoud van het doosje eerst eens bekijken. We vinden zoals gebruikelijk een instructieboekje die bestaat uit 31 stappen. Ook vinden we 1 groene basisplaat en 4 zakjes met onderdelen. Tussen de onderdelen zitten er vooral veel standaard bouwstenen en kleuren. Je zou misschien denken dat het dan een geschikt setje is voor MOC bouwers, maar met een prijs van €0,08 per blokje is dat niet het geval.

LEGO 40154 Pennenbakje\
LEGO 40154 Pennenbakje\

Bij het setje vinden we 2 minifiguren. We hebben een bouwvakker of doe het zelf-er in de aanbieding en een vrouwelijk figuurtje. De vrouw in ons midden heeft zoals we wel vaker zien, 2 verschillende gezichtsuitdrukkingen.

LEGO 40154 Pennenbakje\

Het bouwen van het pennenbakje kan je het beste als slaapverwekkend beschrijven. Er zitten geen spannende elementen in of rondom het huisje. Het enige beetje decoratieve wat we kunnen vinden is een plantenbak, 2 raampartijen, een deur en een buitenlampje. Dit lampje hebben ze zo geplaatst dat wanneer je de voordeur opengooit, gelijk het lampje krom slaat (zie foto 2)!

LEGO 40154 Pennenbakje\
LEGO 40154 Pennenbakje\

Het dak is voor een gedeelte open gelaten zodat je er spulletjes als pennen en potloden in kunt stoppen. Eventueel kun je met een paar extra rode dakpannen het dak dicht maken om het huisje in je LEGO stad te plaatsen. Aan de achterkant van het dak bevindt zich nog een kleine (zolder)ruimte waar je kleine spulletjes kunt bewaren. Ook voorzien we het dak van een simpele schoorsteen zodat het totale plaatje nog iets van een huisje weg heeft.

LEGO 40154 Pennenbakje\

Aan de voorkant van het huisje maken we gelukkig nog wat leuke elementen om het huisje wat aan te kleden. Zo plaatsen we een ladder en een stukje dak naast het gebouw waar de klusjesman dadelijk de punten op de i kan zetten. Ook plaatsen we een omgevallen plantenbak op de grond die de handige man natuurlijk heeft omgegooid en plaatsen een grijs pad naar de entree. De achterkant van het huisje is kaal maar met een beetje fantasie kun je hier nog wat van maken als je het in de stadje wilt plaatsen.

LEGO 40154 Pennenbakje\
LEGO 40154 Pennenbakje\

LEGO 40154 Pennenbakje\
LEGO 40154 Pennenbakje\

Ik hou het pennenbakje zo en bij mij krijgt hij een plaatsje op mijn bureau! Het setje is niet spannend om te bouwen en zal voor een hoop LEGO fans als saai ervaren worden maar ik moet zeggen dat ondanks het teleurstellende resultaat, ik toch stiekem blij ben met het setje.

LEGO 40154 Pennenbakje\

Wat vinden jullie van dit setje? Laat het weten via een reactie onderaan de pagina of laat een reactie achter op onze Facebookpagina. Bedankt voor het lezen van review nummer 30 en graag tot de volgende review!

0 0 stem
Vind jij dit artikel waardevol?